Gospodarka Odpadami

PSZOK

Bezdomne zwierzęta

Ciekawe strony

Akty normatywne

Strona główna UG Rymań
Konsultacje społeczne KKBOF - UWAGA zmiana godzin PDF Drukuj Email

Konsultacje społeczne KKBOF plakat 550

Załączniki:

- Strategia Rozwoju Ponadlokalnego dla KKBOF na lata 2021-2030 - POBIERZ

- Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla KKBOF na lata 2021-2030 - POBIERZ

- Formularz zgłaszania wniosków, uwag i opinii do projektu - POBIERZ

 
Bezpłatne szkolenia - Tworzenie projektów PDF Drukuj Email

Współpraca społeczności loalnych z samorządem 02.12.2022 500

 Metodologia tworzenia projektów 09.12.2022 500

 
Węgiel - informacja o przystąpieniu do zakupu paliwa stałego PDF Drukuj Email

wegiel 400

Na podstawie Art. 34 ust. 1 Ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych Gmina Rymań  informuje o przystąpieniu do zakupu paliwa stałego z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych.

 
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI -11.11.2022 r. PDF Drukuj Email

PLAKAT SWIETO NIEPODLEGLOSCI 550

 
Andrzejki dla dzieci - 12.11.2022 r. PDF Drukuj Email

ANDRZEJKI DLA DZIECI 2022.11.12 550

 
Program Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2023 PDF Drukuj Email

Nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2023

Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2023.

 

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla uczestników Programu:

  1. dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo orzeczenie traktowane na równi z wymienionymi, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.).

 

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:

1. Gmina/powiat składa wniosek gminy/powiatu na środki finansowe z Programu do właściwego wojewody (wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu).

Osoby zainteresowane spełniające warunki prosimy o kontakt telefoniczny lub osobisty z pracownikami socjalnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rymaniu do 08.11.2022 r.

 

Stosowny komunikat oraz ogłoszenie o naborze wniosków wraz z informacjami o Programie znajdą Państwo na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1416,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-pn-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej-edycja-2023

 

 
Program "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023 PDF Drukuj Email

Program "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023

Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023.

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  1. dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
  2. osobami niepełnosprawnymi posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.),
    – poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:

  1. Gmina/powiat składa wniosek na środki finansowe w ramach Programu do właściwego wojewody (zał. nr 1A lub 1B do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu do wojewody).

Osoby zainteresowane spełniające warunki prosimy o kontakt telefoniczny lub osobisty z pracownikami socjalnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rymaniu do 08.11.2022 r.

 

Złączniki i więcej szczegółów na stronie:
https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1418,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-ipolityki-
spolecznej-pn-opieka-wytchnieniowa-edycja-2023

PISMO znak ZPS-4.3111.213.2022.MP - POBIERZ

 
Sesja Rady Gminy Rymań - 03 listopada 2022 r. PDF Drukuj Email
sala konferen 200x150O G Ł O S Z E N I E

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.) zwołuję sesję Rady Gminy Rymań w dniu:

03 listopada 2022 roku o godz. 13:30

 sesja odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, z następującym porządkiem obrad:

Czytaj dalej ...
 
Informacja Wójta Gminy Rymań - okresowa kontrola źródeł ogrzewania PDF Drukuj Email
piątek, 28 października 2022 12:46

Informacja Wójta Gminy Rymań

 o przeprowadzaniu przez osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie okresowej kontroli źródeł ogrzewania


Od 1 lipca 2021 r. działa Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków jako baza źródeł ciepła i spalania paliw. W deklaracjach składanych przez właścicieli i zarządców budynków lub lokali do CEEB znajdują się informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i stosowanych w nich paliwach.

Każdy kto posiada i zgłosił piec podlega obowiązkowej kontroli zgodnie z rozporządzeniem Ministra spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. poz. 719 z późn. zm.)

Zgodnie z art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym( Dz.U. z 2022 r. poz. 1692 z późn. zm.) informuję, że okresowe kontrole źródeł ogrzewania przeprowadzają, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2022 r. poz. 2057) osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie. Kontrola ta obejmuje również weryfikację zadeklarowanego źródła ciepła.

Zachęcam do zapoznania się z pełną treścią komunikatu Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego:
https://www.gunb.gov.pl/aktualnosc/komunikat-glownego-inspektora-nadzoru-budowlanego-w-sprawie-zjawiska-zmianaktualizacji

 
Wstępny nabór zgłoszeń na zakup węgla PDF Drukuj Email

wegiel

OGŁOSZENIE

W związku z projektem ustawy o zakupie preferencyjnym paliwa stałego przez gospodarstwa domowe oraz koniecznością przeprowadzenia rozeznania dotyczącego ilości zapotrzebowania na surowiec, Wójt Gminy Rymań

 
ogłasza nabór

 wstępnych zgłoszeń gospodarstw domowych z terenu gminy zainteresowanych zakupem paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego.


Projekt zakłada, że gmina będzie mogła kupować węgiel od importerów (PGE Paliwa oraz Węglokoks) po 1,5 tys. zł za tonę, by następnie sprzedawać go mieszkańcom po nie więcej niż 2 tys. zł za tonę.

 - Do dokonania zakupu preferencyjnego uprawniona jest osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego.

- Miejsce składania zgłoszeń: pokój nr 12 (I piętro) lub Sekretariat, ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań, w godz. 7.15-15.15.

- Termin składania zgłoszeń: do 4 listopada 2022r.

- Zgłoszenia należy składać na formularzu znajdującym się w załączniku. Druk w formie papierowej można pobrać w Sekretariacie lub pokoju nr. 12 w Urzędzie Gminy w Rymaniu.

- Docelowo, mieszkańcy Gminy Rymań zainteresowani zakupem węgla, będą zobowiązani do złożenia właściwego wniosku.

 

Zaznaczamy, że aktualnie Gmina Rymań prowadzi jedynie przygotowania do dystrybucji węgla i na bieżąco będziemy informować mieszkańców na temat dalszych kroków.

Więcej informacji można uzyskać w pokoju nr.12 w Urzędzie Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań, tel. (94) 3534 827.

 

Druk wstępnego zgłoszenia - pobierz

 
Obywatelski monitoring funduszy UE - OFOP PDF Drukuj Email

OFOP spotkania ogolnie o funduszach 550

 

Strona OFOP: https://ofop.eu/

 

Obywatelski monitoring funduszy UE - ogólne informacje - POBIERZ

 

 
Nowy numer biuletynu "PULS RYMANIA 2/2022 (78)" PDF Drukuj Email
PR 78 PAZDZIERNIK 2022 171Zapraszamy do czytania najnowszego numeru biuletynu PULS RYMANIA 2/2022 (78), który zawiera między innymi takie artykuły jak:
 
- Kolejna inwestycja w Gminie Rymań została oddana do użytku
- Zakończona modernizację stadionu w Rymaniu
- Inwestycje drogowe w Gminie Rymań
- Otwarcie remizy strażackiej OSP Gorawino
- 750 lat Leszczyna, 740 lat Dębicy!!!
- III Piknik Historyczny w Rymaniu

 

Pobierz PULS RYMANIA 2/2022 (78)

 
Złóż obowiązkową deklarację o sposobie ogrzewania do CEEB PDF Drukuj Email

Zaloz deklaracje do CEEB

 Więcej na stronie:

https://ceeb.gov.pl

 

 
Dodatkowy nabór na komputery PGR PDF Drukuj Email

Logo projektu 

Laptop 200Dodatkowy nabór w programie Granty PPGR

Informujemy, że w wyniku przeprowadzonego postępowania dotyczącego zakupu komputerów w ramach programu Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym - "Granty PPGR" powstały oszczędności, dzięki którym gmina może udzielić wsparcia osobom, które do tej pory nie zakwalifikowały się do udziału w projekcie.

W związku z powyższym Gmina Rymań prowadzi dodatkowy nabór uczniów, których przodek w linii prostej pracował w PGR. Warunkiem koniecznym jest potwierdzenie zatrudnienia w gospodarstwie rolnym PGR. (np. legitymacja ubezpieczeniowa, świadectwo pracy)

 

Wsparcie przysługuje uczniom, którzy spełniają łącznie następujące warunki:

- zamieszkują miejscowość lub gminę, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,

- są członkami rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie, opiekun prawny) osoby, która niegdyś pracowała w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwała w miejscowości lub gminie objętej PPGR

- nie otrzymali na własność lub w drodze użyczenia w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia wniosku sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.

 

Przypominamy, że wsparciem mogą być objęte dzieci uczęszczające do szkoły podstawowej od klasy 1 do 8 oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych. 

Wnioski wraz z załącznikami, a także zgodę na przetwarzanie danych należy składać w Sekretariacie Urzędu Gminy Rymań w terminie do 24.10.2022. do godziny 14:00 (liczy się data wpływu). Decyduje kolejność zgłoszeń z uwagi na ograniczoną wysokość środków.

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu: 943534823 w godzinach pracy urzędu.

ZAŁĄCZNIKI:

- Wzór oświadczenia osoby składającej oświadczenie we własnym imieniu - POBIERZ

- Wzór oświadczenia rodzica opiekuna prawnego - POBIERZ

- Zgoda przetwarzanie danych Granty PPGR - POBIERZ

 

 
Oferta realizacji zadania publicznego - Stowarzyszenie Historyczne Dębosz - 13.10.2022 r. PDF Drukuj Email

Logo Debosz 1122x1151. Oferta realizacji zadania publicznego złożona w dniu 12.10.2022 r. - POBIERZ

2. Zarządzenie nr 38/2022 w sprawie ogłoszenia oferty na realizację zadania publicznego w Gminie Rymań, złożonej przez organizację pozarządową - POBIERZ

 
Kontrole umów na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych. PDF Drukuj Email

Kontrole umów na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych

 

Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, informujemy, że Wójt Gminy Rymań przystępuje do kontroli właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w zakresie posiadania aktualnej umowy na odbiór odpadów komunalnych.

W związku z obowiązującymi przepisami przypominamy, że właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do posiadania umowy na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z uprawnionym podmiotem (posiadającym aktualny wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Rymań). Wykaz dostępny jest na stronie BIP Urzędu Gminy Rymań w zakładce: Gospodarka odpadami.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in.: szkoły, przedszkola, biblioteki, urzędy, ośrodki zdrowia, obiekty produkcyjne, usługowe, handlowe, warsztaty, sklepy, lokale gastronomiczne, hotele itp.

W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części: przeznaczoną na części mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni zawrzeć odrębną, dodatkową umowę na wywóz odpadów komunalnych niewytworzonych w gospodarstwie domowym.

 

Właściciele nieruchomości mieszanych zobowiązani są wobec powyższego do:

- uiszczenia opłaty w gminie za gospodarowanie odpadami komunalnymi – za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej zgodnie ze złożoną deklaracją;

- indywidualnego zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym – na część nieruchomości niezamieszkałej (na której prowadzona jest działalność gospodarcza)

 

Postanowienia umowy zawartej z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości muszą zapewniać odbiór wszystkich frakcji odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rymań oraz w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ust. 1., tj. w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów, zgodnie z którym selektywnie zbiera się:
1) papier (worek/pojemnik niebieski oznaczony napisem „Papier”);
2) szkło (worek/pojemnik zielony oznaczony napisem „Szkło”);
3) metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe
(worek/pojemnik żółty oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne”);
4) bioodpady (worek/pojemnik brązowy oznaczony napisem „BIO”).
5) pozostałe po segregacji odpady oddawane są jako „pozostałości po segregowaniu” w worku/pojemniku innego (np. czarnego) koloru.

 

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłaty za te usługi (art. 6 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy).

W związku z powyższym prosimy wszystkich przedsiębiorców oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych o przekazanie kopii odpowiednich umów oraz dowodów wpłat do Urzędu Gminy Rymań w nieprzekraczalnym terminie do 7.11.2022 r.

- pocztą tradycyjną: Urząd Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań, pok. 21

- pocztą elektroniczną: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikiem Urzędu Gminy Rymań:

- Dawid Łojewski – tel. 94 35 34821

 

Jednocześnie przypominamy, że brak aktualnej umowy na odbieranie odpadów komunalnych z odpowiednią firmą będzie skutkować dla przedsiębiorcy:

− nałożeniem kary grzywny (art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach),

− wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną na podstawie art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 8 z 66

SYSTEMY dla Mieszkańców

Ostrzeżenia Meteo

Serwis Mapowy

Video

Kącik Przedsiębiorcy

Linki